EPIC "Lernia" FAIL

2012-02-08 11:46:14 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


"GOOD" MORNIN'

Resa mig upp som en zombie ur sängen, göra i ordning sig. Börjar 10:00 enligt lektionsschemat. Trött som en MADDÅR fakkår.
Efter en död bussresa igenom Helsingborg kommer man fram till skolan, med ca 15 min till godo. Innanfördörren och upp en våning hänger dagens datorgjorda salsschema. Första religionslektionen för mig. Står bara att det är religion i sal 3 på eftermiddagen. Tänker "Äsh, de har väl glömt skriva upp det. Kanske är sal 3 nu med." Går till sal 3 på våning 3 och där sitter en äldre tjej. "Är detta Religionslektionen?" Frågar jag. "Nej, det är Engelska B här." Jahapp!
Jag kände till tjejen som gick in i salen brevid. Hon är ny på skolan som börjat på Svenska B samtidigt som mig sen igår. Hon kanske ny på religionen med fast kanske med mer koll på lektionerna. Går in och frågar personerna i rummet vad det är för en lektion. Tjejen svarar att det är Matte B.
Eftersom matte är min värsta fiende så var jag bara tvungen och säga ok å dra direkt.
Går till Yvonnes kontor, på samma våning. Hon gör nemligen alla scheman på skolan. Hon är inte där men väntar ett tag tills hon dyker upp. Berättar läget och hon frågar mig "Vad står det på salsschemat?" "Sal 3, står där."
Hon ska själv till sal 3 och på vägen dit finns ett stort väntrum med en kopia på salsschemat.
Vi tar en titt på det och där står det tunnt att det är Religion i sal 13 (2e våningen) tillskrivet för hand.
Jag tackar för hennes tid och går ner en trappa till sal 13, klockan blir tio när jag kommer fram. PRECIS I TID! Fast.. ne. Inte en jävel i rummet. Fönster i dörrarna på andre våningen så man ser in. Helt mörkt och inte en jävel är där..
Men eftersom inte alla kommer i tid alltid där så väntade jag ett tag. Inga stolar utanför salen så satt liten stund på ett element som visade sig vara rätt så varmt så jag fick stå upp sen igen ^^.

Jag väntar i ca 12 minuter tills jag går runt hörnet till personalrummet. Tänkte fråga vart fan läraren tar vägen men på deras dörr hänger ett salsschema till. Tog först en titt. Där är Religionen överkladdad och tillskrivet till sal 7 (Våning 3) istället.

Jag suckar i frustration och joggar smått iväg upp till tredje våningen igen. Kan säga att det var sjukt varmt i min tjocka jacka och mössa. Letar upp sal 7 och tänker "Äntligen kan man slå sig ner och göra någonting."
Nästan framme och ser att dörren är öppen. FUCK YE-wait.. Det är mörkt.

.........


Inte en jävel. Precis bakom mig står där sjukt mkt folk i stora fikasalen som pratar högt och äter sitt skit..
Jag säger behärskat "för .. i .. helvete." och börjar gå.

Träffar sen på Helen (Utbildningschef) och hon säger att Andreas är sjuk. HA!?


Pallar inte mer.. är sjukt varm, kan säga att jag piggnade till.. men eftersom jag inte käkat ngt idag så mådde jag nu illa. Fuck detta! OM det skulle vara Religion i eftermiddag så är jag också sjuk nu. Säger de inget innan man kommit dit så ska inte jag heller göra det. PROBLEM? Säg det på fredag när jag ska ha religion igen.

 


Kommentarer
haha

haha

2012-02-08 13:45:36

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback