Så Störd!

2012-02-24 00:20:21 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Jag har på senaste tiden varit i kontakt med en person som visade sig att ha tydliga tecken på en viss personlighetstörning.
Tror mig när jag säger att det fan i mig inte är lätt att ha en ordentlig konversation med denne 'ofriske' människa.
Jag har kommt tvekande fram till slutsatsen att denne person har s.k Histrionisk personlighetsstörning med tanke på att det som kan ha rubbat denne är att h*n varit med om att ha förlorat nära och kära under uppväxten, fastnat för dåliga vanor och har bl.a kontakt med mystiska umgängen.

Personen har ett betende som är, för mig(mötande), svårt att vänja sig vid
och har symptomer så som:
  • Orimligt dramatiskt beteende med uppskruvad visning av känslor.
  • Orimlig känslighet för kritik eller ogillande.
  • Olämpligt förföriskt framträdande eller beteende.
  • Låg tolerans för frustration eller fördröjd tillfredsställelse.
  • Åsikter som lätt influeras av andra människor, men är svåra att backa upp med detaljer.
  • konstant sökande av spänning och aktiviteter där patienten är i centrum för uppmärksamheten.
  • överbekymrad av fysisk attraktivitet.
  • Konstant sökande efter uppmuntran eller godkännande.
  • Benägenhet att tro att relationer är mer intima än de egentligen är.

Den sista vet jag inte riktigt om, bara en stark magkänsla, medtanke på att jag bara träffat denne person en gång.

Jag säger direkt att det är verkligen inte lätt att snacka med personen, inte ens lätt att hålla kontakten. Man blir alltså extremt frustrerar och svårt att hålla sig i skinnet. Men skulle jag släppa ut något elakt så ursäktar jag mig så gott det går och går vidare. H*n tar liksom åt sig väldigt lätt. Skulle jag ge denne komplimang så skulle h*n antingen misstolka eller missuppfatta. H*n bytar humör mellan ledsen och aggresiv väldigt fort och väldigt ofta, så det blir svårare att prata med denne.

Som sagt; Tydliga tecken men behöver inte vara rätt.

Glöm inte bort att jag skriver i bloggen endast för att lätta på mitt eget psyke, inget annat.
Skulle personen i texten läsa detta och känna igen sig och måste gnälla så gör det i en privat chatt isf.

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback