Bitch, I'm a Runner!

2012-03-27 00:00:07 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


RUNNER
...som i att börjat jogga.
Minst en gång i veckan, varje Måndag, vissa Onsdagar och Fredagar. Men Måndag är en måste.. Bara att jag börjat göra det är ett fkn stort steg för mig som rökare. Vill du känna som mig när du springer så be någon hoppa upp på din rygg och låt personen strypa dig medans du springer.
Spottar och har mig som in i helvete , haha så jävla bra att man har sällskap när man springer ifall jag skulle trilla ihop på marken och dö! Änn sålänge har de inte hänt. Hoppas jag slipper det också. heheh.

Ut genom dörrarna och snacka med polaren vilket håll ni ska ta och på med lurarna, på med awesome musik och SPRIIIIIIIIIING... nej inte springa .. Säger jag "spring" till Wiktor så tar han det som att man ska kuta på så lång sträcka på så liten tid som möjligt, med andra ord så flyger han iväg med vinden. Den killen är sjukt mycket snabbare än vad man tror. Fucked up grabb!
Jogga skare va, eftersom jag dör om jag anstränger mig för mkt så försöker jag hålla en låg takt men det går ändån undan. Samma takt försöka hinna med Wiktor så klarar man sig.
Jävla jobbigt att springa när man knappt kan andas, snor, saliv och hostningar.. Får ju faktiskt skylla sig själv att man fastna vid ciggen några år tillbaka. Undra hur det skulle varit idag om man inte fucka sitt nyckelben när man tränade förrut.. Eller om man fortfarande gick på kampsport. Hade jag då rökt idag? Hade jag vara BÖFF!? No one will ever know... Få igång kondisen så kan man springa långt utan problem, gäller bara att göra det regelbundet och inte slacka! Inget "tar det imorgon"! Fuck dat shit!
Nu ska man fixa kondisen inte röka som en fucking industriskorsten och köra på! Sen kommer dagarna man kan gymma ordentligt med förhoppningsvis Wiktor eller Johan eller bägge två! Svettigt nice!
Fkn love workout!
Vi har dock inte hittat vår typiska runda utan springer mest vad vi känner för.. har en karta på vart vi sprang idag.. om man ser ngt.

Joggingrundan(Tog kanske 4-5h totalt.)

Startade på Johan Barnés Gata till och genom Pålsjöskog. Vi stannade till på utegymmet och utförde lite övningar. flexade, stretchade och sprang vidare ner för en massa trappor och till strandvägen. Vi följde Gång&Cykelbanan och fortsatte hela vägen genom Gröningen. Svängde vänste vid gröningens slut upp till drottningg. och in i en butik för att köpa lite dricka men vi drog norrut på Drottningg, till ICA, istället och köpte Varsin Ginomax och Pripps Energy, "En sportdryck som motverkar fysisk och mental trötthet" Som det stod på den. På vägen mot ICA sprang vi förbi en park som vi gick ner och igenom medans vi drack våra drycker följde en stig som ledde oss till en massa trappor. Bestämde oss för att springa upp för dem allihopa och sen fortsatte stigen söder. Vi kom fram till Tågagatan som vi tog uppåt men svängde direkt av upp till Brommagatan. Vi kom fram till Magnus stenbocksskolan och tog till vänster och direkt höger. Upp till Tågagatan och höger upp mot Ringstorp. Raktfram vid korsningen, Hammarbergsg höger på Kurirg och en genväg till vänster som ledde oss rakt hem igen.

Tog det lungt ett tag i köket, men inte för länge! Ut igen! Det var som om vi återupptog rundan från Kurirgatan och följde den hela vägen ner till Gång&Cykelbanan vid macken som gick ner i en tunnel och vidare igenom en annan tunnel. Vi fortsatte på Lägervägen till en rondell och fortsatte på Filbornavägen till en annan rondell. Tog höger och direkt vänster in på Åmålsgatan, höger och vänter på Kristinehamnsgatan. ut på en cykelbanan som i stortsätt följe Ragnvallagatan. (Pissepaus bland träd och buskar i dimman) :D
Framme vid ragnvallaområdet som vi nästan bara gick igenom och ut på S. Hunnetorpsvägen runtom ett äldreomsorgsboende (tror jag att det är) och till sommargatan och hem till Wiktor. Trötta som ett par maddårfakkors som vi var sneade vi vid datorn efter att ha druckit en proteindryck som Wiktor hade lärt sig att göra. Inte så äcklig faktiskt. Förvånande.

Ringde upp morsan och fick skjuts hem. Kom hem och duschade och nu sitter jag här.
Träningsverk imorgon då ja.. SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT! ;)

Vi sprang inte NONSTOP under hela rundan, fifan. Utan jag fick mina små "rökaranfall" emellan åt. :D
Fett jobbig dag men så jäävla kul! ;)


Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback